Generelle vilkår

For Bygdeservice Hage v/Nannestad Bygdeservice SA

Reklamasjon

 

Vi garanterer at varene du har bestilt er feilfrie ved levering.

Skulle du likevel motta en defekt eller feillevert vare, må du kontakte oss for å reklamere så snart som mulig, og innen 14 dager.

 

OBS!

 

Ved en reklamasjon undersøker vi hva som er feil med varen, men i visse tilfeller må vi sende varen til leverandøren for nærmere undersøkelse.

Vi verdsetter dine tilbakemeldinger som kunde.

Dersom du har tilbakemeldinger eller er usikker på noe, setter vi pris på at du kontakter oss.

 

Dersom du ønsker å reklamere, bes du alltid ta kontakt med oss først.

Kontakt oss på e-post: post@bygdeservicehage.no

 

Force Majeure

 

Er vi forhindret fra å levere eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet vi ikke kan råde over, som for eksempel brann, krig, pandemi, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjoner, beslag, valuta- restriksjoner, opprør, mangel på transportmidler, vareknapphet, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Selger fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

 

Endring i vilkårene

 

Vi forbeholder oss retten til å endre disse salgsbetingelsene, for eksempel som følge av endringer i lovgivningen.

 

 

Kjøpsvilkår

Generelt

 

Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av produkter fra Bygdeservice Hage til forbrukere i Norge.

Sammen med kundens ordrebekreftelse, utgjør salgsbetingelsene det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet.

 

Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år.

Kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år.

Dersom vi oppdager at en mindreårig har handlet uten godkjennelse, forbeholder vi oss retten til å avstå fra å sende ut varene til vedkommende.

 

Forbrukerkjøp er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven og e-handelsloven.

Forbrukerrettigheter:

  • 14 dagers returrett ved feilprodusert vare, angrefrist i følge kjøpsloven.
  • Reklamasjon på produkter i nettbutikken må skje innen 24 mnd.
  • Garanti på produkter i nettbutikken i følge kjøpsloven.

For mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp, klikk på lenkene.

 

Salgsbetingelsene og annen informasjon på Bygdeservice Hage er tilgjengelig på norsk.

 

Betalingsvilkår

 

Det inngår merverdiavgift på 25% i alle våre priser, og alle priser opplyses i NOK.

I tillegg til produktpris, må kunden betale frakt inkludert merverdiavgift per forsendelse.

Kjøper må bruke den fraktmetoden som selger bruker til enhver tid. Pris på frakt vil være synlig i handlekurven på nettsiden.

 

Betaling

 

Ved kjøp av varer fra Bygdeservice Hage, kan kunden velge én av flere betalingsmetoder.

Vi bruker Klarna som leverandøren av kassen vår. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

 

Betaling med kreditt-/debetkort

Ved betaling med bankkort, håndteres betalingen av Klarna. Slik garanteres rask og sikker betaling. Pengene trekkes fra kortet når transaksjonen gjennomføres.

 

Faktura

Vi samarbeider med Klarna ved betaling med faktura. Når kunden velger faktura som betalingsalternativ overtar banken kravet fra selger og utsteder en faktura til kunden. Utestående gjeld reduseres kun når betaling skjer direkte til Klarna.

 

Betaling med faktura er gratis for kunden så lenge fakturaen betales innen det angitte antall dager. Dersom fakturaen ikke betales innen fristen vil det tilkomme et purregebyr som nærmere angitt på fakturaen. Ved manglende betaling gjelder for øvrig bestemmelser om mislighold.

 

Kjøpsvilkår

 

Vi jobber for å gi våre kunder så riktig informasjon som mulig. Skrivefeil, trykkfeil og fargeavvik kan forekomme.

Vi tar forbehold om feil i pris og lagerstatus i nettbutikken. Produktbilde kan avvike fra det virkelige produktet. Produktegenskaper kan endres uten varsel.

Priser på salgsvarer gjelder kun så lenge produktet finnes på lager.

 

Vi reserverer oss mot feil lagerbeholdning på bestillingstidspunktet, mot at varen blir utsolgt, og for prisfeil som kan oppstå.

 

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne dersom produktet ikke er tilgjengelig på bestillingstidspunktet, eller dersom det er utsolgt.

Ved et slikt tilfelle, vil du få en melding om dette, og beløpet som er reservert for den respektive vare blir frigjort.

 

Ordrebekreftelse

 

Når vi har mottatt bestillingen din, sender vi deg en ordrebekreftelse på e-post. Denne inneholder informasjon om din bestilling.

 

Vi oppfordrer våre kunder til å kontrollere ordrebekreftelsen og sikre at denne samsvarer med det du bestilte.

Kontroller også at navn, e-postadresse og leveringsadresse er riktig.

Ved spørsmål, vennligst kontakt oss på e-post: post@bygdeservicehage.no

 

Ta vare på ordrebekreftelsen din, slik at du har den til eventuelle henvendelser til kundeservice.

Ha alltid kundenummer eller ordrenummer tilgjengelig når du kontakter kundeservice.

 

Dersom du ønsker å endre en bestilling eller avbestille en eller flere varer, kan du kontakte oss på e-post: post@bygdeservicehage.no

Leveringsvilkår

Transport

 

Blir varen din skadet eller blir borte under transport, er Bygdeservice Hage ansvarlig. Oppdager du skade på pakken eller manglende sending, må du gi beskjed til kundeservice innen 14 dager.

Dette kan gjøres på e-post: post@bygdeservicehage.no

 

Dersom varen blir skadet eller blir borte ved retur til Bygdeservice Hage, har du som kunde sendingsansvar. Du må da dekke kostnadene forbundet med dette.

 

Pakker som ikke hentes på Posten, returneres til oss.

Returfrakten på 250,- trekkes fra når vi refunderer beløpet for pakken du ikke har hentet.

 

Leveringstid

 

Normal leveringstid på lagervarer er 3-5 virkedager.

 

Enkelte produkter har en estimert leveringstid oppgitt. Dette betyr at varen ikke er på lager for øyeblikket. Den kan enten være midlertidig utsolgt, eller så må produktet spesialbestilles. Estimert leveringstid er kun et estimat på hvor lang tid det kan ta å skaffe varene. Leveringstiden kan avvike av flere grunner, for eksempel dersom produktet er utsolgt hos leverandør, eller dersom det er forsinkelse i bestillingsrutiner og transport.

 

Sporing

 

Når varene sendes fra vårt lager, får du et sporingsnummer på e-post.

 

Du får en SMS fra ditt nærmeste postkontor når din pakke er klar for henting.

Det er derfor svært viktig at du oppgir riktig mobilnummer og e-postadresse når du registrerer deg som kunde.

Husk å oppdatere personopplysningene dine ved eventuelle endringer.

Utviklet av Creative, en del av Yes Group